Na pewnym etapie funkcjonowania przedsiębiorstwa wdrożenie systemu CRM staje się koniecznością. Bez niego firma nie jest już w stanie osiągnąć wyższej efektywności. Oto pięć głównych zalet wynikających z wdrożenia CRM.
Zgodnie ze swoją nazwą, systemy CRM (ang. customer relationship management) służą między innymi do zarządzania relacjami z klientami. Rozwiązania takie jak komunikacja w systemie omnichannel, wszelkie narzędzia ułatwiające pracę konsultanta czy baza historii klientów przyczyniają się do wyższej satysfakcji z obsługi. Warto o tym pamiętać, bo zadowolony konsument poleca produkt lub usługę znajomym, niezadowolony zaś – odchodzi, a pozyskanie nowego klienta jest średnio 5 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. W tym kontekście wdrożenie CRM w firmie, która przestała się rozwijać, staje się nieuchronne.
Wdrożenie systemu CRM oznacza także dostęp do innowacyjnych narzędzi sprzedażowych. Umożliwiają one m. in.:
Dzięki temu handlowcy mogą skupić się na swoich najważniejszych zadaniach i w pełni wykorzystać swój potencjał.
Kolejną korzyść stanowi optymalizacja narzędzi marketingowych. Współczesne systemy CRM pozwalają tworzyć spersonalizowane kampanie w modelu wielokanałowym, automatyzować związane z nimi zadania oraz generować raporty w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można dynamicznie wprowadzać zmiany w strategii reklamowej, aby efektywniej wykorzystywać budżet.
Wdrożenie systemu CRM stanowi obecnie rozwiązanie dostępne dla każdego. Szybki zwrot z inwestycji da się osiągnąć również przy ograniczonym budżecie i czasie. Dzieje się tak w przypadku szybkiego wdrożenia CRM, które w Polsce oferuje firma Craftware, będąca partnerem najpopularniejszej na świecie Platformy Salesforce. Model ten polega na wykorzystaniu gotowych narzędzi, dzięki czemu nawet po kilku tygodniach przedsiębiorstwo może uzyskać dostęp do nowych funkcjonalności, a cała realizacja mieści się w przyjętym wcześniej kosztorysie.
Nowoczesne systemy CRM, takie jak Salesforce, są stale aktualizowane i wzbogacane o dodatkowe funkcje. Dlatego wdrożenie CRM to inwestycja na lata. System będzie rósł i zmieniał się wraz z organizacją.
Zarządzający przedsiębiorstwami nie powinni zadawać sobie dziś pytania, czy ich firmę stać na system CRM, lecz raczej – czy stać ją na straty wynikające z jego nieposiadania.
Mam chwilówkę na raty i straciłem pracę. Co mogę zrobić?
Finanse w firmie – podatki i sprawozdania finansowe