Sklep oparty na dropshippingu staje się coraz bardziej popularny. Rozwiązanie to ma niezwykle dużo zaleta. Warto wiedzieć czym dokładnie jest taki model oraz jakie udogodnienia w tym zakresie oferuje platforma CStore.
Dropshipping to model, który polega na tym, że etap kompletowania towaru oraz jego wysyłki jest przeniesiony na producentów lub dystrybutorów towarów. Sklep internetowy jest jedynie odpowiedzialny za pozyskiwanie klientów i przeprowadzanie ich przez cały proces transakcji (płatności, wprowadzanie danych do wysyłki itd.).
Sklep oparty na tym modelu bardzo dobrze się sprawdza w wielu sytuacjach. Jest to idealne rozwiązanie, dla osób które dopiero rozpoczynają przygodę z biznesem i szukają oszczędności. Nie muszą one posiadać magazynu na towar, co znacznie zmniejsza koszty. Decydując się na prowadzenie sklepu opartego na modelu dropshipping’u można handlować towarem na różnych platformach aukcyjnych jak np. Allegro. Można też sprzedawać artykuły wielkogabarytowe, których przechowywania i wysyłka są dość problematyczne.
Działanie sklepu opartego na modelu dropshipping’u opiera się na kilku bardzo ważnych zasadach. Klient wybiera interesujący go towar i składa zamówienie w sklepie. Następnie sprzedawca przyjmuje zamówienia, a hurtownia rezerwuje właściwą liczbę produktów. Kolejnym krokiem jest przyjęcie płatności. Kiedy kwestie finansowe są już uregulowane, sprzedawca może wysłać należność hurtownikowi (oczywiści pomniejszone o marżę). Wtedy hurtownia może wysłać towar do klientów.
Wszystkie czynności składające się na proces zakupów, powinny przebiegać w jak najbardziej zautomatyzowany sposób.
Sklep oparty na modelu dropshippingu wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim sprzedawca nie musi ponosić kosztów, która są związane z prowadzeniem magazynu i organizowaniem dostawy. łańcuch logistyczny jest znacznie krótszy, dlatego produkty o wiele szybciej trafiają do klientów niż ma to miejsce w modelach tradycyjnych.
Dropshipping pozwala też na szybkie wejście na rynek e-commerce. Jest to duże udogodnienie dla nowicjuszy, którzy dopiero zaczynają przygodę z biznesem. W zwyczajnym modelu sklepu, sprzedawca musi zakupić od hurtownika wszystkie towary, które znajdują się w ofercie sklepu, w modelu dropshippingu ten etap jest pomijany, a sprzedawca ponosi koszty jedynie za te produkty, które zostaną sprzedane.
Kolejną zaletą tego modelu jest brak konieczności zatrudniania kolejnych pracowników, którzy obsługiwali by sprzedaż. Nie ma konieczności pakowania produktów, ani wysyłki towaru, dlatego nie potrzeba kolejnego personelu.
Model dropshippingu pozwala też na wprowadzenie do oferty bardzo szerokiej oferty produktów. Z powodzeniem można działać w wielu branżach jednocześnie. Kolejną kwestią są niskie koszty prowadzenia biznesu, które wiążą się tylko z koniecznością opłacenia podatku, a także z opłatami związanymi z prowadzeniem sklepu.
Prowadzenie sklepu w modelu dropshipingowym wiąże się z platformą CStore, która dostarcza wielu narzędzi, które można wdrożyć do realizacji sprzedaży. Dzięki tej platformie można prowadzić negocjacje z kontrahentami, a także można ustalać warunki współpracy. Platforma CStore pozwala także na optymalizację poszczególnych procesów sprzedaży. Więcej informacji na stronie www.cstore.pl/sklep-dropshipping
Warto wspomnieć, że wykorzystując model dropshipingu, można także sprzedawać produkty zza granicy, a także za granicę. Aby sklep działał sprawnie, konieczne jest także integrowanie różnych rodzajów systemów m.in. systemów magazynowo – księgowych, kurierskich czy systemów CRM kontrahentów.
Chcąc rozpocząć przygodę z handlem przez Internet, z pewnością warto rozważyć model dropshipping’u. Jest to oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy. W ten sposób można też liczyć na większą integrację z hurtowniami oraz na handel bardzo zróżnicowanymi produktami.