Gdynia, centrum handlowe, to miejsce, do którego przybywają całe rodziny. Nie wszystkie są nastawione wyłącznie na wygodne zakupy pod jednym dachem. Coraz częściej konsumenci szukają w sklepach wielkopowierzchniowych również rozrywki, informacji o ważnych wydarzeniach, a nawet spotkań z kulturą. Czy przestrzeń handlowa jest w stanie odpowiedzieć na takie potrzeby?

Wyprawa do centrum handlowego

Dla jednych codzienne sprawunki to przyjemność, inni wolą zrobić większe zakupy raz w tygodniu. Podczas gdy pierwsza kategoria klientów chętnie korzysta z niewielkich sklepów, druga to najczęściej bywalcy dużych centrów handlowych. Miejsca takie jak Gdynia centrum handlowe to wiele punktów usługowych. Jeśli poza marketem spożywczym poświęcimy uwagę również innym miejscom, wyprawa do sklepu wielkopowierzchniowego nagle wydłuża się do kilku godzin. Wiele osób celowo planuje zakupy w takim czasie, aby dodatkowo móc zapoznać się z pełną ofertą sklepu. Zarządcy centrów handlowych szybko zrozumieli, że klient, który kilka godzin spędza w jednym miejscu, zasługuje na coraz szerszą ofertę. Stąd mnogość punktów gastronomicznych, kawiarni, wyznaczonych miejsc do zabawy dla dzieci. Coraz częściej bywalcy galerii handlowych mogą również liczyć na spotkania z kulturą.

Kultura na wielkiej powierzchni

Współczesny klient lubi w jednym miejscu załatwiać wszystkie codzienne sprawy. Gdynia centrum handlowe to dla niego miejsce na zakupy czy spotkanie towarzyskie w gronie znajomych. Wiele obiektów handlowych oferuje również usługi kosmetyczne, fryzjerskie (także w opcji dla zwierząt), księgarnie, pralnie, kwiaciarnie. Święta lub inne ważne daty są powodem do organizowania specjalnych atrakcji dla dorosłych, lub dzieci. Zabawy tematyczne nieraz odbywają się z udziałem osób znanych. Krajowych celebrytów coraz częściej zastępują muzycy, pisarze i podróżnicy. Można ich spotkać nie tylko przy okazji promocji książki w księgarni, ale także imprez, na których to oni są główną atrakcję. Niektóre centra handlowe stawiają na wystawy, najczęściej fotograficzne. Inne zapraszają na mini spektakle teatralne lub taneczne. Najczęściej w opcji, która zakłada angażowanie się uczestników. Bywają galerie handlowe z czasowymi ekspozycjami rzeźby lub obrazów.

Artysta w galerii

Niektórych odbiorców może nieco dziwić fakt, że sztuka coraz częściej znajduje swoje miejsce w „świątyni konsumpcji”. Jednak określenie „galeria handlowa” zobowiązuje. To deklaracja, że miejsce nie będzie przestrzenią wyłącznie handlową. Ambitne założenia można realizować zarówno pod dachem, jak i na zewnątrz. Wiele ekspozycji świetnie komponuje się z naturalnym otoczeniem. Prace artystyczne, umieszczone przed wejściem do centrum handlowego nie mogą zostać niezauważone. Klienci zainteresuje się, kto je stworzył i jaką twórczość prezentuje artysta. Na taki efekt nie można liczyć podczas wystaw w muzeach. Odwiedzają je osoby nastawione na konkretną wystawę. Ekspozycje w centrach handlowych są oglądane niejako przy okazji zakupów, jednak stanowią równie cenne źródło obcowania ze sztuką. Gdynia centrum handlowe, jak również inne, podobne obiekty, mogą inwestować w takie przedsięwzięcia. Posiadają odpowiednią przestrzeń, którą warto łączyć z wydarzeniami kulturalnymi.

Kto korzysta na sprowadzeniu sztuki do centrum handlowego? Wszyscy. Zarówno artysta, którego twórczość pozna wiele osób, jak i klienci, którzy poszerzają swoje horyzonty o ciekawe, artystyczne wydarzenia. Wygranym jest także galeria handlowa. Będzie się kojarzyła z miejscem dla wszystkich, również konsumentów wymagających, poszukujących nietuzinkowych atrakcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here